torsdag 9. oktober 2008

Her finner du Dell-driverne

Av de mange spørsmålene vi får til vår supporttelefon, er kanskje spørsmål om drivere til maskinvare blant de mest vanlige. ”Drivere er programmer som fungerer som tolk mellom et operativsystem og en datamaskins inn- og utenheter (maskinvare). Typiske drivere er skjermkortdrivere, skriverdrivere, musedrivere, nettverkskortdrivere, for å nevne noen,” ifølge Wikipedia.

Å oppdatere driverne på maskinen din er noe som kanskje kan virke skummelt, men som slettes ikke er så vanskelig. Den siste tiden har vi oppdatert http://support.dell.no, og her finner du i tillegg til andre hjelpemidler, en guide for hvordan du kan oppdatere driverne på maskinen din. Klikk først på ”Drivere og nedlastinger” nesten øverst på siden og velg hvilken serie og modell maskinen din er. Da får du opp en liste over de driverne som er tilgjengelige. Ved å klikke på krysset ved siden av for eksempel ”BIOS”, kan du enten laste ned en og en driver, eller legge de ”til i nedlasting,” og så laste ned alle samlet. Installeringen går automatisk.

Får du problemer med nedlastingen kan du selvfølgelig ta kontakt med vår kundetelefon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

har en dell dimension 9150 som jeg skulle ha reformatert er en partisjon på maskinen med recovery men vet ikke åssen jeg får brukt den...
har installert en annen disk i maskinen som jeg har tenkt og egentlig bruke kan jeg flytte over recovery partisjonen og gjenoprette systemet på den andre disken?
har prøvd å få kjøpt recoverycd fra dere via mail men får beskjed om at dell skal ringe meg og komme med tilbud men det skjer jo aldri så håper på et svar som kan hjelpe meg....

DellDirekte sa...

Hei Lars,

Jeg kan sette deg i kontakt med noen som kan ta tak i saken. Send en mail til hans_seime@dell.com med kontaktinfo, så skal vi hjelpe deg.