fredag 13. februar 2009

- PartnerDirect utvilsomt en suksess

I disse dager er det et år siden vi lanserte partnerprogrammet PartnerDirect. Etter at programmet ble rullet ut i USA i desember 2007, fulgte Europa etter to måneder senere. I løpet av året som har gått har 15.000 registrerte partnere knyttet seg til PartnerDirect, og 100 selskaper er nå sertifiserte partnere.

- Det er ikke å ta i hvis vi slår fast at PartnerDirect har vært en ubetinget suksess. Vi visste at dette var noe kunder ønsket, men partnermodellen har blitt ekstremt godt mottatt, både av partnerne og av kundene. I tillegg viser det seg at Norden har vært et godt marked for denne typen løsning, og etter et år er det Danmark, Norge og Sverige som topper veksten, forteller en stolt Channel Manager Marthin Storm Hansen.

Det er først og fremst enkelheten i Dells løsning som har appellert til partnerne, og som også skiller PartnerDirect fra konkurrentenes løsninger.

- Vi hadde fordelen av å starte fra ”scratch”, og dermed kunne vi skreddersy en løsning som passet partnerne perfekt. Direkte kontakt mellom oss og partnerne gjør at beslutningstiden blir kortere og støtten bedre, og nettopp den direkte kontakten med Dell som produsent er noe som har slått an, fortsetter Storm Hansen.

Men selv om både vi i Dell, partnerne og kundene er fornøyde med løsningen så langt, har ikke kanalsjefen planer om å hvile på laurbærene.

- Vi skal fortsette å vokse, både når det gjelder omsetning og antall hoder. Vi føler nå at vi har en nærmest perfekt partnerbase, og nå skal vi videreutvikle og foredle denne. En betydelig del av Dells omsetning kommer gjennom partnerkanalen, og det er et uttalt mål helt fra toppen at dette skal satses videre på. Det blir spennende tider for PartnerDirect, slår Storm Hansen fast.

Ingen kommentarer: