lørdag 1. september 2007

Forsinkelser på levering av enkelte produkter

På noen produkter opplever vi noe lengre leveringstid. Dette skyldes leveranseproblemer fra våre underleverandører, i hovedsak LCD-leverandørene. Siden Dell er basert på direktemodellen og ikke har varer på lager vil vi oppleve dette først blant PC-leverandørene i Norge. Vi jobber selvfølgelig på spreng for å få løst dette, og beklager de ulemper dette måtte forårsake våre kunder. Les mer på vår amerikanske blogg.

Har vi noen kunder som ikke kan vente, vennligst ta kontakt med din selger, mulig det kan finnes et annet likeverdig produkt som kan leveres tidligere.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fargede deksel, skjermer, skjermkort - det er bare noen av de unskyldningene som er kommet i forbindelse med den lange leveringstiden. Likevel fortsetter Dell å selge disse produktene de ikke har?
Ingen opplysninger hos kundeservice. Men å trekke kjøpesummen fra konto lenge før maskinene er i produksjon, jo det kan de?!?
Har avbestilt våre 2 Inspiron 1720 sist torsdag men har fortsatt ikke fått pengene tilbake på konto!
Jeg som gledet meg slik til å endelig kunne kjøpe en Dell men det ble bare rot og frustrasjon. Ikke vanskelig å se på dells amerikanske blogg og en del forum rundt omkring.
Mangel på respekt og informasjon til kundene i tillegg til å ta betalt for ikke eksisterende produkter er et hån mot kundene.
Nei takk for meg dell, kommer vel neppe noen gang tilbake.
x-kunde

Framerate Nerd sa...

Jeg bestilte en XPS 1710 gjennom en selger som lovet meg laptoppen i tide. Etter som jeg daglig sjekket statusen min så ble jeg forvirret, fra en dag til en annen kunne statusen hoppe fra Pre-Produksjon til Produksjon og tilbake. jeg ringer og får ikke vite hvorfor men bare at det mangler skjermer og deksel.

Flere dager går og den står fortsatt til Pre-Produksjon, men jeg da begynner og lure hopper den fram og tilbake igjen. Neste gang jeg ringer sier kundeservice at den står i produksjon hos dell, men ikke hos meg. Man kan begynne lure på hvorfor i all verden står det hos dell og ikke meg, men Kunde servicen denne gangen var ordentlig proffesjonel og begynte følge saken personelig. det tok ei uke så Ble leveringstiden satt en mnd fram og ekspedert dagen etter. Jeg ble ringt og følte de fulgte saken.

Jeg syns dell bør kunne gi mer konkret svar til kunder som ringer og ikke bare unnskylde seg med en ny unnskyldning vær gang. Så får heller vi kunder ha mer tolmodighet.

Anonym sa...

Jeg synes dere kunne lagt ut mer detaljert informasjon på ordre status sidene om HVA som var problemet. Har hørt veldig mye forksjellig om hva det er som forårsaker forsinkelsen.

Unknown sa...

Bra dere blogger, selv vom dere bør legge opp til bedre tilbakemeldingsmuligheter.

Men et spørsmål: Selv måneder etter at det er klart at dere sliter med leveransene av 1520/1720, så fortsetter dere å annonsere kraftig for de.

For oss som da allerede har bestilt, føles det som om dere lurer kundene.

I tillegg har jeg selv fått vite at det er tre ulike grunner til at min bærbare er forsinka (glass, prosessor, og farget lokk til PC'en). Og PC'en har beveget seg fra "I produksjon" til "Preproduksjon". Dette gir et uprofesjonelt inntrykk.

Anonym sa...

Ja, Dell har ekstra lang leveringstid på noen produkter. Grunnen til dette er en verdensomspennende mangel på komponenter, spesielt LCD-paneler.

Siden vi i Dell ikke har lager, men skreddersyr hver maskin, er det dessverre vi som merker dette først. Om det vil være maskiner fra andre leverandører i butikken om noen uker eller måneder, vet vi selvfølgelig ikke, men vi kan garantere at vi gjør det vi kan for å få de delene vi trenger for å levere maskinene som er bestilt.

Vi vet så langt at dette problemet vil vare ut tredje kvartal, men vi vet lite om hva som skjer i fjerde kvartal, og tør derfor ikke love noen umiddelbar bedring.

Vi kan derimot si at kunder som ikke ønsker å vente kan kontakte sin selger, så vi kan finne et produkt som ikke er forsinket, eller en annen løsning. Så langt det lar seg gjøre vil vi hjelpe alle kunder som bestiller eller har bestilt PC gjennom Dell.

Anonym sa...

6 dager etter avbestilling av våre to 1720 kommer mail fra Dell om at levering er utsatt fra 13.09 til 12.10 *|o|*
Har dere store kommunikasjonsproblemer også?
Jeg har ventet hver dag på å få mine penger tilbake på konto uten at det har skjedd.
Nå skulle kundeservice ordne det manuelt etter stort (gedigent) påtrykk fra oss.
Skjerp dere!

Anonym sa...

Holder på å "bygge" en inspirion 1720. Der står det følgende:

"Da vi har hatt en enestående etterspørsel av denne maskinen, må vi beklageligvis informere deg at ordren din har en leveringstid på ca. 4 uker. Vi beklager for eventuelle ulemper dette medfølger. For raskere levering, har vi et utvalg av gode tilbud på XPS M1710 nå, som kanskje også dekker dine behov."

Problemet er at jeg bestilte en xps1710 for tre uker siden, og har allerede fått to utsettelser på leveringsdatoen. Latterlig å foreslå en xps for rask levering

Anonym sa...

Skulle være en grei løsning på dette problemet, at flest mulig av oss misfornøyde kunder klager DELL inn til forbrukerombudet. Når en produsent av forbrukerprodukter antyder en leveringstid på 2 uker, når de vet at de har problemer med å levere, så skulle det være en grei sak for forbrukerombudet å gi kunden medhold i krav om erstatning dersom ventetiden viser seg å bli 6-8uker...

Anonym sa...

Ta nå å svar på HVORFOR dere reklamerer for 1520/1720, og ikke kan levere dem?

Anonym sa...

Inspiron 1520/1521 og 1720/1721, våre nyeste modeller, har blitt svært populære, til og med mer etterspurt enn vi hadde trodd på forhånd. Derfor er leveringstiden dessverre også blitt lenger enn ventet, og er for tiden ca. 5 uker. Dette skylles mangel av deler som skjermer og deksler. Dette beklager vi selvfølgelig, men understreker at den lange leveringstiden ikke gjelder alle modeller. For raskere levering kan du endre din bestilling til Inspiron 1501 eller 6400 som et alternativ til 1520/1521. Som alternativ til Inspiron 1721/1720 kan du også vurdere XPS M1710, en maskin som dekker de flestes behov.

Vi ser at mange av våre kunder bestiller modellene med lang leveringstid, til tross for at de er klar over at de må vente på å få PCen levert. Det er også svært få som har valgt å avbestille sine Dell-maskiner etter at de har blitt orientert om leveringsproblemene. Derfor reklamerer vi fortsatt for disse modellene.

Anonym sa...

5 uker sikkert. Bestillte en Inspiron den 27.07.07 fikk beregnet leveringsdato 12.09.07. Og har nå fått ny beregnet leverings dato 18.10.07. Dette er etter gammel regning mer en 5 uker. Dere har et kjempe problem. Bruk agreretten deres!!!! Se info på forbrukerrådet.

Anonym sa...

Til Hans Seime
Ja, dere har leveringsproblemer, men å si at det er leveringstid på 5 uker er vel å "underdrive?
Dette er noe dere burde ha forutsett og ikke minst informert kundene om underveis, ikke kommemed stadig utsettelser. Vanlige folk, elever, studenter og arbeidsfolk må vente langt lenger enn de 5 ukene du snakker om og informasjonen er høyst mangelfull.
Kundeservicen er ubrukbar og mangelfull.
Noen eksempler
1. Jeg har nå ventet i vanvittige 66 dager på levering fra DELL
2. 10 måneder etter anskaffelsen svarer ikke Dell kundeservice på henvendelser, ikke bare til meg, men heller ikke til Forbrukerrådet. Selskapet har ikke levert programvaren som avtalt, tatt dobbel betaling for en annen og akter ikke å svare en gang. Er du privatkunde -husk hvem du handler med. Dell har ikke hørt om Forbrukerloven og handler etter hit & run prinsippet
3. Jeg har ventet på min Inspiron 1520 siden 11 juli (!)... Den neste leveringsdatoen jeg har fått beskjed om er den 28 september...
4. Jeg bestilte 29.07.07 og fikk nettopp ny leveringstid: 05.10.07, så nå avbestiller jeg!!
5. Bestillt: 20.07.07
Beregnet leveringsdato: 28.08.07
Endret leveringsdato: 26.09.07
6. Bestilte min i slutten av juli... leveringstid var 7. september, men fikk mail om at den er utsatt til 15. oktober.... 3 måneder venting...
7. Jeg bestilte min Inspiron 1520 i juli, og jeg har fått datoen utsatt flere ganger. Nå står også min på 05.10, selv om jeg må regne med at den blir utsatt nok en gang. Da avbestiller jeg.
8. bestillingsdato 16.08.2007
estimert leveringsdato 11.09.2007
revidert leveringsdato 01.11.2007
9. Bestillingsdato: 08/09/2007
Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 10/16/2007
Preproduksjon den 09/07/2007
Fått mail nr. 3 idag om ny utsettelse.
10. Bestilte en maskin fra i begynnelsen av juli og det tok to måneder fra vi betalte til vi fikk maskinen.
11. Avbestillte en PC pga. 67 dagers levering, men Dell trakk likevel kr. 13300 på kreditkortet uten at varene var levert. Kortselskapet ordnet opp
12. Dette berører også flere hundre NTNU studenter som har bestillt student pc fra DELL. Leveringen fra DELL har blitt flyttet fra slutten av august til 12 oktober. Også her har DELL reservert beløpet på studentenes konto..

Dell bør kunne ta kundene seriøst, gi korrekt informasjon, være litt ydmyke - egentlig legge seg flate for kundene.
I steden blir en møtt med en arroganse og mangel på respekt som kunde.