torsdag 13. september 2007

Oppdatering om Dells produktforsinkelser

I kjølvannet av de siste ukenes problemer, tar vi i Dell selvkritikk på at vi ikke har vært flinke nok til å informere om hvor lang tid leveringen av produkter tar. Dette gjør vi nå noe med. Fra neste uke vil det være mer synlig på våre bestillingssider hvor lang tid det vil ta før den enkelte maskin kan leveres. Dette er noe mange kunder har etterlyst. Vi håper dette forhindrer eventuelle misforståelser om når PCene leveres og at det gjør opplevelsen av å handle med Dell bedre.

Både her på DellDirekte, på vår søsterside Direct2Dell, og i en lang rekke andre fora, som for eksempel Hardware.no og Digi.no, er Dells problemer med å levere bærbare PCer et hett tema. Dette har også flere andre medier skrevet om den siste tiden.

Dell leverer normalt sine PCer innen syv til ti dager, men for øyeblikket sliter vi dessverre med mangler på komponenter, hvilket medfører betydelig forsinkelser på leveringstiden av visse produkter.

Har du allerede bestilt en maskin fra Dell, men synes leveringen tar for lang tid, ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter, som på beste evne vil forsøke å hjelpe deg med å gi et så korrekt svar som mulig på når du kan forvente maskinen. Hvis du ikke kan vente til din modell er klar til levering, vil vi hjelpe deg med å finne en alternativ modell med kortere leveringstid.

Jeg er klar over at dette kanskje er en mager trøst for deg som venter på maskinen din, men forsikrer dere allikevel om at dette er noe alle i Dell, både i Norge og internasjonalt, jobber kontinuerlig med for å løse. Vi ser også på våre rutiner i hele prosessen, og vil lære av erfaringene vi har gjort oss. Vi håper og tror vi vil se en bedring i leveringstiden i nærmeste fremtid.

De siste ukene har vi kontaktet mange kunder, små og store, som har fått endrede leveringsdatoer i forhold til den som ble forespeilet ved bestilling. Dette har vært, og vil fortsette å være, hovedfokus ved våre kundesentre disse dager, og vi har kontroll på hvilke kunder det gjelder. Skulle du mot formodning ikke ha blitt kontaktet, se www.dell.no for kontaktinformasjon.

Nok en gang må jeg beklage at vi ikke klarer å levere våre produkter så raskt som vi hadde håpet, men vi kan garantere alle våre kunder at vi jobber døgnet rundt med å løse problemene, samtidig som vi evaluerer hvordan vi skal unngå dette i fremtiden. Vi vil fortsette å oppdatere dere her på DellDirekte.

Michael Jacobs
Adm. direktør, Dell Norge

4 kommentarer:

Anonym sa...

Slutt å send eut reklamer for produktene dere ikke har klare. Få orden på rotet.

takk

Anonym sa...

Bestilte en Latitude i begynnelsen av august. Fikk i dag en ny e-post(den andre) om ytterligere forsinkelser og nå er den totale estimerte leveringstiden på ganske nøyaktig tre måneder! Det sier seg selv at dette ikke går.
Jeg jobber i en bedrift hvor vi har brukt Dell maskiner i ca 10 år nå og syns det er veldig kjedelig at jeg nå må bruke tid på å finne en ny maskin hos en annen produsent.

ivar nesje sa...

Hvor lang tid tar det før dere svarer på e-post? Jeg sendte den 14. september en e-post om at jeg ikke orket å vente (minst) en måned til på PC fra Dell. Da hadde dell trukket penger fra min konto, flere uker før de hadde peiling på når de kunne levre. Siden det har jeg sendt flere e-poster, til flere adresser, med krav om å få pengene tilbake, men som de sa på kundesenter etter 45! minutters venting. "det er ikke så lett å sende ut e-post til mange hundre som ikke får det de har betalt for".

Anonym sa...

Ikke kom med en leveransedato dere ikke kan holde. Da jeg ringte kundeservice, etter at leveransen hadde blitt flyttet 15 dager, ble jeg møtt av: Å, ja, men det var jo bare den første datoen for leveranse!