torsdag 12. november 2009

Dell hjelper bedrifter til Windows 7

Sammen med Microsoft har vi i Dell brukt tusenvis av timer på testing for å sikre kompatibilitet med Windows 7. Mye av arbeidet har bestått i å hjelpe over 60 organisasjoner, blant annet Oljedirektoratet, med å distribuere Windows 7 som del av Technology Adoption Program (TAP). Dette gir Dell mulighet til å utvikle tjenester og mønsterpraksis som gjør oss bedre i stand til å håndtere utfordringene forbundet med migrering til en ny plattform. Dette er også en del av jobben vi skal gjøre sammen med Orkla i tiden fremover.

I dag er alle Dells systemer Windows 7-klare. Både stasjonære og bærbare PC-er inneholder teknologi som gir deg den ytelsen som kun et tett integrert, optimalisert system kan gi.

Allikevel er det mye du må passe på hvis bedriften skal over til det nye operativsystemet. Med Dells tjenester kan du planlegge migreringsprosessen fra begynnelse til slutt og enda lenger. Vi bidrar med ekspertise og et komplett utvalg tjenester som kan hjelpe deg med alle utfordringene forbundet med et datasenter. Her er en liten smakebit.

Programkompatibilitet
  • Dell ProConsult-workshop for Windows 7 – et samarbeidsforum for utveksling av ideer, mønsterpraksis og Dells anerkjente prosess for planlegging av migrering til Windows 7.
  • Dell ProConsult-vurdering av modenhet for Windows 7 – utarbeidet for å kartlegge programvare- og maskinvarekompatibilitet og modenhet for migrering.
  • Administrasjon av programvarebeholdning og bruk – automatiserer oppdaging av utstyr, forenkler bruksovervåkingen og gjør det lettere å overholde lisenskravene ved å eliminere programmer som ikke er i bruk.
  • Rapportering om programkompatibilitet – omfattende tjenester for kompatibilitet og utbedring, som gjør det lettere å løse vanlige problemer i forbindelse med operativsystemmigrering.
Migrering
  • Tjenester for klientmigrering og distribuering – planlegging av operativsystemmigrering og systemdistribusjon tilpasset bedriftens behov.
  • Image Direct – opprett, test og administrer virtuelle og fysiske klientimager raskere og enklere enn med tradisjonelle metoder ved hjelp av en sikker online-løsning som er tilgjengelig døgnet rundt.
  • Tjenester for administrasjon av distribuerte enheter – gjør det lettere å spore spredt utstyr og administrere patcher via Internett, uansett hvor PC-klientene befinner seg.
Tjenestealternativer for hele livssyklusen
  • Dell ProSupport – gir tilgang til dyktige lokale støtteteknikere, hver dag, hele døgnet.
  • Tjenester for ressursgjenvinning – gjenvinn, videreselg, resirkuler eller returner utrangert datautstyr på en trygg og miljøvennlig måte.
  • Dell Energy Smart-løsninger for klienter – finn ut hvor virksomheten kan spare, og oppnå en mer effektiv energibruk for klient-PC-ene.

For å oppsummere: Vi i Dell står klare til å ta bedriften din inn i den neste tidsalderen. Med Windows 7, Exchange Server 2010 og Windows Server 2008 R2, står du klar til å takle alle utfordringer innen IT de neste årene.

Lise Antonsen
Løsningsarkitekt Microsoft
Dell Norge

Ingen kommentarer: